Defekt kola

Hlavička hřebíku

 Biketrial Blansko

Defekt kola

nejčastější opravy na trialovém kole.

Jsou způsobené nějakým ostrým předmětem v našem případě hřebíčkem, nebo proražením při doskoku. To je když máte podhuštěné pneumatiky.

Při proražení na podhuštěných pneumatikách je defekt obvykle na dvou místech, takže  musíte použít velkou záplatu nebo dvě.

Výměnu či opravu duše začneme tak že vypustíme vzduch, pokud tam nějaký zbyl a odmontujeme celé kolo z vidlice.

Poté montér pákou či jiným, ale tupým předmětem podebereme pneumatiku a stáhneme jednu stranu z ráfku. Po uvolnění celé jedné strany pneumatiky vytlačíme ventilek z ráfku a duši vyndáme.

Vytáhlou duši nafoukneme ,abychom mohli přesně  určit místo  úniku vzduchu. Někdy poznáte díru  hned, ale někdy se nezadaří a proto je nejlépe napustit si nádobu s vodou a duši do ní potopit. Místo unikajícího vzduchu je poté i místem vpichu.

Díru na duši obrousíme jemným smirkovým papírem a poté na ni naneseme lepidlo, chvilku počkáme, cca jednu minutu , přiložíme záplatu a přitlačíme. Tímto je duše opravená a je potřeba ji vložit zpět do pneumatiky a to přesně opačným postupem, než jsme ji vyndávali. Takže začneme od ventilku, který vložíme do ráfku a postupně duši zasuneme pod pneumatiku. V okamžiku kdy toto máme , přetáhneme pneumatiku přes ráfek. Někdy se stane, že toto nejde a tak si pomůžeme montérpákou či jiným tupým předmětem (na tupý klademe důraz :-)  , pokud se vám vůně lepidla nezalíbila )

Kolo namontujeme zpět do vidlice , srovnáme, utáhneme šrouby a nafoukneme dle libosti. Max do tlaku který doporučuje výrobce nebo kamarádi  :-)

A hotovo

 

  • Honza

    pro lehci vlozeni duse je mozne ji lehounce nafouknout, jen tak aby drzel kulaty tvar – vyhneme se „prelozeni“ duse…

    • Andrea

      Na cvaknuti duse je nas tata odbornik 😉
      Jirka ma nove vyuziti bazenu…. 😀